top of page
חיפוש
  • tamar254

צילינדר תקוע – הסיבות ודרכי הטיפול בתקלה

צילינדר תקוע הוא אחת התקלות השכיחות שמצריכות הזמנת מנעולן. כיצד הבעיה מתבטאת? מכניסים את המפתח לתוך המנעול של הדלת, מנסים לסובב ופשוט לא קורה שום דבר. לעיתים הצילינדר מעט יזוז אבל בסופו של דבר לא ממש מאפשר לכם לפתוח או לנעול את הדלת. מדוע זה קורה ומה עושים כאשר הצילינדר נתקע? המשיכו לקרוא ותבינו.


צילינדר תקוע – למה זה קורה?

אם הצילינדר של הדלת תקוע, לא ניתן לנעול את הדלת וגם לא ניתן לפתוח אותה. למעשה, הדלת הופכת להיות חסרת שימוש ואם הצילינדר נתקע בזמן שהדלת נעולה, הדבר גם ימנע מכם מלהיכנס לבית שלכם מבלי להזמין פורץ דלתות. כמובן שאם הדלת אינה נעולה והצילינדר עדיין תקוע, אי אפשר לנעול אותה, מה שמשאיר את הבית או העסק שלכם פרוצים לחלוטין וממש לא ניתן להמשיך בשגרה במצב שכזה.


מה גורם לצילינדר להיתקע?

ישנם מספר גורמים שבגללם נגרם מצב של צילינדר תקוע:

● מפתח בעייתי – אם המפתח שלכם שחוק, הוא אינו מצליח לסדר בצורה הנכונה את הפינים שבתוך הצילינדר ולמעשה הוא משול למפתח שאינו מתאים למנעול. הצילינדר במקרה שכזה עושה את עבודתו נאמנה ולא מאפשר שימוש בו ללא מפתח מתאים. אם יש לכם מפתח נוסף, נסו להשתמש בו. אם לא, הזמינו מנעולן.

● צילינדר שבור – צילינדר תקוע יכול לנבוע גם כתוצאה משבר, ככל הנראה בפינים עצמם. אז גם אם המפתח מתאים, הפינים עצמם אינם מתיישרים בצורה טובה מולו ולא מתאפשר הסיבוב.

● לכלוך בתוך הצילינדר – זהו תרחיש נפוץ מאוד בבתים פרטיים שבהם הצילינדר חשוף מאוד לאבק ורטיבות. עם הזמן נוצרת מעין "עיסה" שמתגבשת בתוך הצילינדר ומפריעה לפינים לנוע והצילינדר פשוט נתקע.

● דלת לא מכוונת – אם הדלת שלכם לא מכוונת, למשל אחרי טריקה חזקה או הוצאתה והחזרה מהמקום בזמן שיפוצים, הבריחים שבדלת שנכנסים לתוך הקיר עשויים לצאת מכיוון ולא להיות מתואמים מול הקידוחים המיועדים להם במשקוף ובקיר. גם תרחיש שכזה עלול לגרום לצילינדר להיתקע.

מה אסור לעשות במקרה של צילינדר תקוע?

שימו לב – אם תפעילו כוח על הצילינדר באמצעות המפתח, אתם מסתכנים גם בשבירת המפתח בתוך הצילינדר ומסבכים עוד יותר את הדרך לפתרון. לכן, פשוט הזמינו מנעולן כאשר אתם שמים לב שמשהו לא בסדר ואל תנסו לבצע פעולות אגרסיביות באופן עצמי. מלבד הפעלת כוח עם מפתח, מאוד לא מומלץ להסתייע בטיפים מהאינטרנט בשביל לשחרר צילינדר תקוע.


למשל, אם תנסו לשחרר צילינדר תקוע באמצעות שמן 40-WD, במידה והבעיה היא בגלל חול, הדבר עשוי להחמיר את המצב ולא לשפר אותו. כמו כן, קדיחה של הצילינדר באופן לא מקצועי יכולה אף היא לפגוע במנגנון הנעילה של הדלת, מה שיכול לגרום לצורך להחליף את הדלת כולה או להזמין מנעולן לשיפוץ הדלת בעלויות גבוהות הרבה יותר.


מה כן יש לעשות במקרה והצילינדר תקוע?

ראשית כל, אל תנסו לעשות שום דבר בכוח. התקשרו בכל שעה אל המנעולן התורן שלנו לטלפון 0737054155 ותקבלו הדרכה מה לעשות. אם אין ברירה, נשלח מנעולן אליכם על מנת לחלץ אתכם מהצרה כאשר ישנן מספר אפשרויות לכך:

● פריצת הדלת – אם הדלת נעולה והצילינדר לא משתחרר, ניתן לפרוץ אותה ורק לאחר מכן להוציא את הצילינדר ולבדוק את מצבו.

החלפת מנעולים – כאשר הצילינדר "גמור" אין ברירה מלבד להחליף אותו. זוהי עבודה פשוטה יחסית אך רצוי שתתבצע במקצועיות על ידי מנעולן ולא באופן עצמי.

● "דגדוג" המנעול – למנעולנים יש ציוד מקצועי שכולל מעין מוטות קטנים, דקים וחזקים מאוד שיכולים להיכנס לתוך צילינדר תקוע, "לדגדג" את הפינים, להוציא לכלוך וחול ולשחרר אותו.

● כיוון הדלת – אם מדובר בדלת טרוקה שיצאה מכיוון, גם אם היא נעולה עדיין ניתן לבצע בה כיוון עדין על מנת ליישר את הבריחים מול החורים במשקוף ובקיר ולאפשר תנועה חופשית של הצילינדר.


אין זה משנה באיזו שעה תצטרכו מאיתנו שירות של מנעולן עבור שחרור של צילינדר תקוע, האתר שלנו זמין עבורכם 24/7 כך שתוכלו להזמין מאיתנו מנעולן בתל אביב, בירושלים, בחיפה ובשאר הערים והיישובים בפריסה ארצית נרחבת. כל המנעולנים שבאתר שלנו הם בעלי ניסיון מוכח והסמכה תקנית, מתחייבים להגעה מהירה ומחירים נוחים. כדאי לכם לנסות אותם במקרה הצורך. מבטיחים שלא תתאכזבו.




6 צפיות0 תגובות

Comentários


bottom of page