top of page
חיפוש
  • tamar254

מפתח נשבר במנעול – מה ניתן לעשות?

אז הגעתם לדלת הבית או העסק שלכם, הכנסתם את המפתח לתוך המנעול, התחלתם לסובב ופתאום הגעתם למצב בו המפתח נשבר בתוך המנעול. הדבר יכול לקרות לכל אחד, אך לפני שנכנסים ללחץ ומתחילים לבעוט בדלת כדי שתיפתח, כדאי לכם להירגע ופשוט להתקשר אל מנעולן מקצועי. כאשר מפתח נשבר במנעול זוהי הדרך המומלצת לטפל בעניין ומייד תבינו למה וגם איך להוציא מפתח שבור באופן עצמאי, אם בכל זאת תעדיפו את הדרך הזאת.


מפתח נשבר במנעול – מדוע זה קורה?

ברוב המקרים מפתח נשבר במנעול לא בגלל בעיה במפתח עצמו, אלא דווקא עקב בעיה בצילינדר. אם הצילינדר תקול, חלוד, או לא מורכב טוב בדלת, יתרחש קושי רב בסיבוב המפתח על מנת לסובב את הצילינדר, מה שעלול לגרום לשבירת המפתח. במקרים אחרים, מפתח שבור בצילינדר הוא בכל זאת כתוצאה מליקויים במפתח עצמו, כגון מפתח שהתעקם או סדק במפתח. גם שימוש שאינו נכון במפתח, כמו הפעלת כוח בעת הסיבוב למעלה או למטה (נפוץ על ידי ילדים), אף הוא יכול לגרום למצב בו מפתח נשבר במנעול.


מפתח נשבר בצילינדר – מה ממש לא כדאי לעשות?

ישנם מספר פתרונות שניתן לבצע כאשר מפתח נשבר בצילינדר, אך לפני שניגע בהם, חשוב להדגיש מה ממש לא כדאי לעשות לצרכי חילוץ מפתח שבור בצילינדר:

  • דחיפת חפצים לתוך המנעול – גפרורים, סיכות וכל מיני חפצים אחרים לא רק שלא יוציאו את השבר החוצה, אלא רק ידחפו אותו עמוק יותר ובעצמם ייתקעו בתוך המנגנון.

  • שימוש בדבק חם – באינטרנט מסתובבים סרטוני הדרכה שמראים כיצד הזרקה של דבק חם לתוך המנעול מסוגלת להוציא את השבר החוצה. תאמינו לנו, כמעט בכל המקרים זה לא יעבוד לכם וברוב הזמן רק יסב לכם נזק נוסף.

  • שימוש במגנט – לשלוף שבר של מפתח מתוך צילינדר באמצעות מגנט מצריך מגנט מאוד מאוד חזק שסביר להניח שאין לכם. אם יש לכם מגנט קטן וסטנדרטי, ככל הנראה הוא פשוט ייכנס לתוך המנעול וייתקע שם.

מפתח נשבר בדלת – כיצד ניתן לפעול?

כפי שציינו, העדיפות היא כי תתקשרו עם מנעולן כאשר מפתח נשבר במנעול הדלת שלכם. איש מקצוע זה יודע איך מוציאים מפתח שבור בצילינדר תוך כדי אי גרימת נזק. במקרה הצורך הוא גם יודע כיצד לבצע החלפת מנעולים בצורה מקצועית ומהירה. יחד עם זאת, ישנם מקרים מסויימים בהם בכל זאת תוכלו לטפל בבעיה בעצמכם, אם תרצו בכך.

  • שימוש במחט קשיחה – כאשר מפתח נשבר בדלת ובולט החוצה, ניתן לקחת מחט קשיחה, לגעת איתה בחלק השבר של המפתח שבולט כלפי חוץ ולדחוף אותה אחורה ולמטה. הדבר עשוי לשלוף את השבר החוצה. אם זה לא עובד, נסו זאת שוב רק שהפעם התיזו מעט שמן 40-WD לתוך המנעול (בעדינות!).

  • שימוש בדבק 3 שניות – עוד שיטה היא למרוח על החלק במפתח שעדיין נמצא בידכם דבק 3 שניות ומיד להכניסו לתוך הצילינדר. המתינו מעט ונסו לשלוף את המפתח בזהירות. ייתכן מאוד ששני חלקי המפתח הדבוקים יצאו החוצה ללא קושי.

  • נסו לפתוח את הדלת – אם מפתח נשבר במנעול שלכם והשבר די ארוך, תוכלו להפעיל כוח עם חלק המפתח שבולט החוצה בשביל לסובב את הצילינדר ולפתוח את הדלת. במצב שכזה כל מה שנותר הוא לקחת מפתח זהה נוסף, לדחוף לתוך הצילינדר מהצד השני ולקוות שהחלק התקוע יבלוט כלפי חוץ. אם הצלחתם, המשיכו לפי השיטה שבסעיף הראשון עם המחט והרי לכם הצלחה!


מפתח נשבר במנעול – מתי בכל זאת אתם חייבים להזמין מנעולן?

אם ניסיתם לבצע כל מיני פעולות שרק החמירו את המצב (כאמור, אנחנו ממליצים כי תיפנו אל מנעולן מייד), אם הצילינדר גם ככה לא היה במצב טוב או אם המפתח נשבר בגלל שכל המנגנון היה תקוע, אתם בכל זאת חייבים להזמין מנעולן כאשר מפתח נשבר במנעול הדלת שלכם. הוא יגיע אליכם עם כלי עבודה מיוחדים לשליפת מפתחות שבורים מתוך צילינדרים (כאלה שנקראים פיקלים ו-"מדגדגים") ויעשה זאת במהירות מבלי לגרום נזק כלשהו.


אם המצב של הצילינדר ממש גרוע או שפשוט אין מפתח נוסף, ייתכן שיהיה צורך לפרוץ את הדלת (במקרה של דלת נעולה) או פשוט להחליף צילינדר. מנעולן מקצועי הוא גם פורץ דלתות מיומן ויוכל לבצע זאת ללא בעיה. דרך אתר מרכז המנעולנים תוכלו למצוא מנעולן בתל אביב, בחיפה, בירושלים, בבאר שבע ובכל מקום בארץ ולהיות בטוחים שיהיה מדובר בכזה שידע לבצע את המשימה ללא בעיה ויגבה מחיר הוגן. אז אם מפתח נשבר במנעול שלכם, פשוט צלצלו אל המנעולן התורן שלנו או השאירו פרטים ויחזרו אליכם במהירות.


5 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page